
Pet travel trendova koji će obeležiti 2025. godinu
Putovanjima se svi ljubitelji avantura neprestano raduju, ali kao i za modu, tehnologiju ili bilo koju sferu, uvek je savet da se prate trendovi. Na osnovu izveštaja Skyscanner-a, Booking-a i ostalih portala koji se odnose na turizam, jasno se uočava kakvi tipovi putovanja nas očekuju ako želimo da budemo „in“.
JOMO travel
Iako su studentska putovanja, krstarenja i istraživanja različitih destinacija neizmerno zanimljiva, to zapravo nije odmor. JOMO travel (the joy of missing out) je koncept koji akcenat stavlja baš na to. Ističe lepotu mirnog odmora i maksimalno korišćenje vremena za sebe i svoje misli uz sjajan pogled na neistražene predele. Jednostavno probajte da „put oko sveta za 80 dana“ zamenite uživanjem na jednoj destinaciji uz stapanje sa prirodom i kulturom tog mesta.
Zahvaljujući ovom trendu, sve više ljudi će pre izabrati da boravi u maloj drvenoj kućici okruženoj zelenilom, nego putovanje do najrazvijenijih gradova sveta, gde su visoki soliteri, velike gužve i buka. JOMO travel je sinonim za opuštanje, isključivanje telefona, beg od stresa i svih obaveza, uz pregršt slobodnog vremena za vas i vaše voljene.
Hotelski restorani
Budući da smo već obrazložili da je putovanje idealan momenat da se u potpunosti odmorimo i sve dnevne aktivnosti svedemo na minimum, to uključuje i kuvanje. Mali je broj onih koji bi pre izabrali da ostanu u apartmanu i spremaju ručak, umesto da odu u šetnju ili na plažu. Samim tim je uvek bio trend da se pronađe smeštaj koji je u blizini dobro ocenjenih restorana i kafića, a ove godine se taj trend širi i na nalaženje hotela sa izvrsnom uslugom. Iako je room service poseban užitak, ukoliko je hotelski dnevni meni zadovoljavajuć, to je samo još jedan razlog da ne razmišljate ni o čemu i samo se prepustite.
Solo putovanja
O solo putovanjima je već bilo reči na ovom blogu, ali je to zaista trend koji se široko primenjuje. Ranije se smatralo da je osoba koja sama jede u restoranu tužna ili ostavljena, ali je danas situacija u potpunosti drugačija. Isto je i za putovanja, uvek je bolje okrenuti se samom sebi i slušati sopstenu intuiciju, nego poći na putovanje u velikoj grupi koje se najčešće ne završava lepo usled različitih razmišljanja. Svako treba da pronađe kakav ritam mu odgovara, ali ne brinite, čak i da putujete solo zapravo niste sami! Zahvaljujući ovom trendu, veliki broj ljudi je spreman da se na taj način osamostali i tokom putovanja dodatno spozna sebe i svoje želje.
Vintage blaga
Da li potrebne stvari i odevne kombinacije kupujete pre odlaska na putovanje ili nakon dolaska na destinacjiu? Obilazak radnji, vintage prodavnica i traženje popusta nekako uvek imaju veću draž u inostranstvu. Za naše područje, po ovom pitanju, gotovo sigurno prednjače Turska i Solun – prosto ne možete otići na more u Grčku, a da ne svratite do Soluna da pogledate šta je u ponudi.
TV turizam
Garantovano vam se dogodilo da prilikom gledanja nekog filma ili serije pomislite da li je moguće da prikazani predeli zaista postoje ili je tehnologija umešala svoje prste. Zahvaljujući pristupačnim letovima i aranžmanima, sve više turista se opredeljuje za TV turizam, odnosno odlazi u obilazak destinacija koje su na njih ostavile najsnažniji utisak dok su sedeli ispred malih ekrana.
Nije važno da li su to Pariz nakon gledanja serije „Emily in Paris“ ili Havaji i Sicilija nakon premijere „The White Lotus“ ili pak Hrvatska koja je detaljno prikazana u seriji „Game of thrones“. Ovakvih lokacija je bezbroj, a na vama je da odredite kojim ulicama, poput vaših omiljenih likova iz filmova ili serija, želite da šetate.
Autor: Tijana Katić